mandag 26. desember 2011

Decorating a boring Hama bead box

Flere har spurt meg om hvordan julegaver en kan lage selv til jul? Det er vel slik at noen gaver er delvis laget selv og delvis kjøpt. Dette er et slikt eksempel. Sønnen til en av venninnene mine ønsket seg perler til jul. Jeg fant den største perleboksen med Hama perler jeg kunne finne, men synes den var utrolig kjedelig - så den ble stasjet litt før den ble gitt vekk. Med tanke på at det var en 6 åring og en gutt som skulle få denne - så prøvde jeg å unngå mye blomster og heller gjøre den litt kul - men samtidig litt søt.


Først ble boksen malt helt hvit. Så limte jeg på papiret "The Christmas quilt - Christmas cookie" fra Ladybug and friends. I kantene til papiret er det pålimt blonder fra Stoff og stil. Navnet "Simen" er skåret ut med Silhouette maskin i koksgrå Bazzill og svertet med hvit i kantene. Motivet med gutten er stempelet Gutt med blomst fra Kreativ Hobby. Motivet er fargelagt med promarkere. Fotballen er en button.


På baksiden har jeg brukt et motiv fra North Star stamps "Fotball" og pyntet med bånd, nupereller, charms og knapper.


Slik er boksen før den ble stasjet - synes den ble litt mer personlig når den ble pyntet.

Jeg deltar på disse utfordringene med denne boksen:

7 kommentarer:

  1. Oaaaaooooo kul ide :)
    Flotters :)
    Ha ei fortsatt fin romjul.
    Lille

    SvarSlett
  2. Så tøff boksen ble,Kirsten. Håper du har en fin jul og koser deg. :) Klem Jeanette :)

    SvarSlett
  3. Kjempeflott boks, en super gave ide! Takk for at du deltar i utfordringen til Kreativ Hobby!

    SvarSlett
  4. Fab idea !! Thanks for sharing it with us this week at The Crafty Pad !!

    hugs Diane xx

    SvarSlett
  5. Brilliant idea and it looks fabulous. :)
    Thanks for sharing with us at The Crafty Pad challenge. :)

    Debbiexx

    SvarSlett
  6. What a brilliant fun idea :D
    Thank you for joining us at Crafts and Me and good luck.

    Hugs

    Amy xx

    SvarSlett
  7. Såå lur du er... Det ble kjempefint!

    Takk for at du deltar hos Scrappekammeret.
    klem fra Angella

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...