søndag 3. mars 2019

Reverestekort med Huldrastempler

Denne serien med kort er 13,5 x 10 cm store. Panelene er laget av rester av gamle mønsterark. Gamle mønsterark er delt i paneler på 13x10cm. Dette er en fin størrelse på kort som lages av resteark. Da er det mulig å få brukt opp mye rester.

Her har jeg brukt norske tekster fra Huldra designstudio. Mange av tekstene har en positiv humoristisk vri her og stemplene er i god kvalitet. Derfor anbefaler jeg de veldig. Tekstene er i litt ulike størrelser, og her har jeg brukt noen av tekstene som er små, og passer perfekt til kort som dette.






Fremgangsmåte

Alle bakgrunnene her er først dekorert på samme måte. Alle arkene er distresset med Vintage Photo Distresse oxide.  Så har jeg stemplet med tannhjul og bakgrunnstempler. Her er det stemplet med embossing stempelpute (eventuelt Embos it dabber) og det er brukt hvit embossingpulver. Pass på å riste av embossingpulveret som er til overs og varm pulveret med en varmepistol.  Her har jeg brukt gamle stempler, men lignende og kjempegode stempler finner du fra Rayher i butikken. Jeg kan anbefale Rayher sitt stempel Vintage Time Travel og Rayher sitt stempel Vintage Floral som ligner litt på stemplene jeg har brukt her.  Det er også stemplet noen steder med stemplene med sort stempelpute. Jeg har brukt sort Archival stempelpute. Deretter har jeg farget litt med Salty Ocean - Distress Oxides Ink Pad med en svamp over midten av de stemplede bakgrunnsstemplene. Det er så lagt på blå bannere som er klippet ut av resteark på frihånd. Den lille sommerfuglen er utklipp fra et gammelt mønsterark. 

Motivene er fra et gammelt ark fra Alexandra Renke. De er kuttet ut med dies fra LDRS sin dies serie Fancy circle dies set. Stempeltekstene er fra Huldra sin stempelplate  "Apestreker".




Kortene



Bakgrunnene til kortene er laget av en blanding av gamle Prima og Maja ark. 











Ønsker deg en god scrappedag videre :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...