torsdag 6. mai 2021

Mixed media klokke fra Snip Art i Finnabair stil - Publisert i TPC magazine i April 2020

 

I høst var jeg en tur innom Stempel Scrap messen. Hvis jeg drar dit, er det stort sett en leverandør/butikk jeg besøker, og det er Snip Art. Denne gangen ble jeg overtalt til å kjøpe et byggesett med en klokke og lage noe kreativt ut av den. For meg ville det si at det måtte bli noe Prima, Finnabair og Mixed Media inspirert.



Type prosjekt: Mixed media klokke
Stilart: Mixed media - Primastil
Teknikker:  Stensilering, tørrmaling, maling med effekt av rust, mose og irring. Blomster laget med Heartfelt dies og 3D form.
Pynt/dekor:  Klokkesett fra SnipArt. Ark: Gamle kolleksjoner fra Finnabair. Finnabair rustmaling og irremaling. Finnabair stensil. Mosemaling fra Hobbykunst. Perler fra gamle smykker, paljetter, halvperler, deler fra gamle datamaskiner, symaskiner og sparkelremse i glassfiber. Limet som er brukt er Liquitex heavy gel.

Papirhobby og Home Deco: Mixed Media-klokke

Klokken er et byggesett fra SnipArt. Grunnklokken er dekket med ark fra en gammel kolleksjon fra Finnabair. Bokstavene L, V og E er dekorert med mixed media før de er limt på klokken.

Papirhobby og Home Deco: Mixed Media-klokke

Jeg har brukt ulike stensiler for å lage struktur i bunnen, tape i glassfiber og limt på mikroperler, og deler fra symaskiner og pcer. Disse er grunnet i mørk brunt og fått tørke skikkelig, før jeg har gått over med andre malinger.

Papirhobby og Home Deco: Mixed Media-klokke

Klokken kom med tall, som kunne brukes i urskiven. Nå ville ikke jeg ha en tradisjonell klokke, så jeg fant fram en gammel urskive fra en klokke jeg har arvet og brukte denne. Tallene ble limt lagvis inne i urskiven. Tallet to ble limt på totallet på urskiven og 3 tallet ble limt der 3 tallet er på urskiven er, men er limt helt ute på Ven.

Papirhobby og Home Deco: Mixed Media-klokke

Len er pyntet med ulike elementer og tørrmalt. Den hvite blomsten er hjemmelaget med et Heartfelt sett.

Papirhobby og Home Deco: Mixed Media-klokke

Bokstavene er tørrmalt med rustmaling, irring og mose.

Papirhobby og Home Deco: Mixed Media-klokke

I bunnen av Een kan det skimtes stensilbruk fra en av Finnabair sine stensiler. Det kan også skimtes chipboard, en metallbit fra en brusboks og en trådsnelle fra en symaskin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...