lørdag 21. mai 2011

New house - 3D paper house box

Et vennepar har bygget hus og er snart klare til å flytte inn. Damen i huset der er også dilla på scrapping/kortlaging - så da syntes jeg de fortjente en hilsen som er personlig og som det var lagt ned litt arbeid i. Boksen skal fylles med et eller annet før den blir gitt vekk.


Jeg har sett mange typer små "fuglekasser" laget av papir og pyntet - men jeg ville gjøre noe annet og noe som minnet om et "vanlig" hus med veranda.





Selve huset er bygget av hvit papp. Mønsterarkene har jeg hatt liggende en stund og er kjøpt i England - jeg prøver å bruke opp endel ark for tiden. Alle de lilla blomstene er stansa ut og kantene er distresset med lilla tusj! Jeg har funnet ut at det funker bra å tegne med tusj på svamp (type gryteskrubb svamp) og distresse med det. Da har jeg alltid et stort utvalg av farger i de fargene jeg bruker lite av. Inni noen av blomstene har jeg brukt metall blomster og halvperler fra Kort og godt. Håndtaket på døra er også halvperle fra Kort og godt.





Langs kanten av taket har jeg limt på en blonde. Taksteineffekten er laget ved å klippe strimler av et ark med mønstersaks, distresse kantene og lime strimlene sammen.


Malen til huset finner du her

Utfordringer jeg deltar på med denne boksen:



42 kommentarer:

  1. I'm speachless....this is such an eyecatcher...this is real art....*claps*....thanks for joining Fairy Fun Friday's 'More than one fold' challenge
    xxx Margreet

    SvarSlett
  2. Dette er det flotteste jeg har sett. Og for et arbeid som er lagt ned her. Herlige farger og nydelige pyntet. Kunne godt ha flyttet inn her jeg. Ønsker deg en super helg.

    SvarSlett
  3. Wow, this is absolutely stunning, such craftmanship! You have produced a wonderful little house and I want to move in! I am in awe. Thankyou so much for joining us at Whoopsi Daisy this week and best of luck! Hugs, Teresa x

    SvarSlett
  4. WOOOOW - jeg er råimponert! Dette er noe av det kuleste og flotteste jeg har sett! WOW! Tusen takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    -Wenche

    SvarSlett
  5. Herreguuud, har du sett noe så flott! Det ser jo ut som et dokkehus av porselen eller noe, utroolig lekkert. :)

    Klem, Anne.

    SvarSlett
  6. Så utrolig vakkert hus du har laget. Du har da noen flotte prosjekter både i papir og tre...

    SvarSlett
  7. Det er da noget af det flotteste jeg har set! Så mange dejlige og delikate detaljer. Håber at modtageren sætter pris på dit kunstværk. Tak for du deltager hos FFF denne gang.
    klem Dorte

    SvarSlett
  8. Thats just beautiful! Thanks for playing along with C4E this week.
    Pinky

    SvarSlett
  9. What a gorgeous creation, I love every single little detail! Thanks for sharing this with the Shabby Tea Room this week!

    SvarSlett
  10. Nydelig hus! TUsen takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    Klem fra Mari

    SvarSlett
  11. WOW! This is amazing! Thanks for joining us at c4e. keeley

    SvarSlett
  12. OMGoodness!!!!!! Gorgeous. Thank you so much for playing with us at Whoopsi Daisy this week.
    Hugs Nataliya

    SvarSlett
  13. Oh wow, this is absolutely amazing! Love the colors and the stunning detail work you have done. Thanks so much for sharing with WHOOPSI DAISY this week!!:)

    SvarSlett
  14. WOW! So much work but the details are well worth it! Thanks for sharing with us at Whoopsi Daisy ;-)

    SvarSlett
  15. Oi, dette var virkelig et fint hus! :) Tusen takk for ditt bidrag til Kort'o' Mania. Tipper det tok noen timer å lage dette... Klem fra Jeanette

    SvarSlett
  16. This little cottage is simply divine! What an adorable treasure you have created! Thank you for sharing with us in the Tea Room :)

    I wanted to read the directions on your post, but couldn't find a 'translate' button???

    SvarSlett
  17. Så flott et hus!! Kjempelekker gave :)

    Tusen takk for et kreativt bidrag til Scrappekammeret :)

    Linda

    SvarSlett
  18. HOLY HOUSE! This is absolutely stunning! An awesome take on the Fancy folds challenge at FFF this fortnight! Your papers are super and your veranda is so perfect.....I could just sit there in the summer sun! WOW! this is definitely a work of art and the recipient will treasure it forever! Thanks for joining the fairies this week at FFF!

    SvarSlett
  19. Hi
    I absolutely love this.
    Wishes
    Lynne

    SvarSlett
  20. Ok, et ord; dritimponert!

    SvarSlett
  21. Dette var bare helt utrolig nydelig! Så flott gave å gi bort til noen som virkelig forstår arbeidet bak :) Må bare kikke på detaljene om og om igjen her altså....
    Tove

    SvarSlett
  22. OH WOW!!!!!! I LOVE THIS SWEET SWEET HOUSE ITS PERFECT!!!!Thanks so much for sharing your beautiful card with us this week at The Shabby Tea Room :-)

    SvarSlett
  23. Dette var et vakkert lite hus:-))
    Kan tenke meg du har brukt noen timer
    på å få til dette!!

    SvarSlett
  24. Nydelig!! Og for en vakker gave å gi bort!
    Tusen takk for bidraget til Scrappekammeret!

    SvarSlett
  25. Oh wow, this is absolutely amazing! Love all the detail, well actually love everything.
    Thanks for playin along with this weeks ABC challenge.
    Hugs Sue x

    SvarSlett
  26. Lovely Project! Amazing attention to detail :)

    Thanks for joining PR this week!

    Hugs,
    Sandra P

    SvarSlett
  27. Noe såååå vakkert, nydelig, artig, koselig, delikat..osv!!!:) Dette huset er det lekreste jeg har sett av de som har blitt laget og lagt ut, så her vil jeg veldig gjerne følge med videre!:)
    Gleder meg til resten;))
    Klem fra Ellen;)

    SvarSlett
  28. Stunning! thanks for joining us at C4E this week hugs x

    SvarSlett
  29. This is so beautiful, just noticed you are a winner on paper romance with it, congratulations. Teresa x

    SvarSlett
  30. jeg har knapt ord!! milde himmel noe så lekkert har jeg ikke sett på lenge altså! wow!
    har du noe mal eller noe på dette huset? helt utrolig lekker altså, må prøves :D
    tuuusen takk for at du deltar på utfordringen hos kort omania :D
    klemmmm

    SvarSlett
  31. Lekkert! Dette var litt av en gave til heldige nyhus eiere. Flotte farger du har brukt her, og vakre detaljer. Fantastisk komposisjon, hadde vært spennende med mal til denne ja!
    Tusen takk for at du deltar hos Kort O Mania.
    Klem Guro

    SvarSlett
  32. It's absolutely fabulous!!!

    SvarSlett
  33. Wow, Kirsten! Jeg er imponert! Har ikke ord for hvor imponert jeg er over dette prosjektet! TUSEN takk for at du deltar hos Kort O Mania

    SvarSlett
  34. For et kunstverk!!!
    Var hjemme hos søsteren min lørdag, og vi kom inn på caching. Ble snakk om den fine cachen din som var stjålet, og så fant vi bloggen din. Alle beundret det fantastiske papirhuset :)

    SvarSlett
  35. OMGosh wow!! I love, love, love this!! What an amazing job! I definitely have to find a tutorial on how to make one of these...do you know where I can find one? I just have to try it now...lol! :D


    Thanks for joining us at PFD for the "More Than One Fold" challenge and good luck! :D

    Hugz,
    xx Tracey xx

    SvarSlett
  36. WOW såååå lekkert!!! Nyyydelige farger og såå mye bretting - dette må ha tatt laaang tid!

    Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret! Du kan glede deg til søndag, da legger vi ut en ny utfordring! Følg med ;)

    Klem :)

    SvarSlett
  37. Wow, sier jeg bare! Så FLOTT en hus-kreasjon av papir! Fantastisk! :D

    Ha ei god og nok ei kreativ uke!
    Hege

    SvarSlett
  38. Rett og slett herlig!!

    -Helle-

    SvarSlett
  39. woooow så utrolig flot med så mange fine detaljer, såååå smukt hus
    knus Pia

    SvarSlett
  40. Himmel, så lekkeert. Jeg digger jo lilla, så dette var bare helt superlekkert hus. Du skulle vel tilfeldigvis ikke ha en mal på denne vel......blunke, blunke:-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...