onsdag 18. mai 2011

My favourite things - The Aboriginal way

Det er en konkurranse gående nå  på Magnolia Down Under som heter "My favorite things". Der var også inspirasjonen til dette kortet hentet.


Jul og nyttår 2007-2008 var jeg i Australia i en måned. Det første stedet vi landet var Darwin. Etter å ha sovet av oss Jetlagen gjorde vi som mange turister - vi kjøpte australsk hatt og en didgeridoo. Mye av reisen brukte vi på å se natur og bli kjent med litt av kulturen.

Jeg har alltid hatt stor respekt for urbefolkning, deres kultur og måten de lever i naturen - kanskje dette er noe av speiderspiren i meg som våkner litt.

Nå har ihvertfall aborginsk kultur inntatt stua vår og vi er flere som spiller didgeridoo aktivt - derfor var denne utfordringen fra Magnolia Down under moro å lage et kort til.

Bakside

Skissen jeg har brukt denne gangen er fra Sketchy colors:


Kortet inni. Teksten på kortet " Ta vare på det som er verdt å ta vare på, og med et pust av godhet - blås resten avsted" syntes jeg passet bra til kortet. Det er akkurat slik det er å spille didgeridoo - uansett hvor dårlig dag jeg har hatt så forsvinner alt sinne eller frustrasjon ut når jeg får spilt litt. Jeg tror det har noe med at jeg blir tvunget til å puste rolig og med magen. 



Dette har jeg brukt:
  • Magnolia Tilda Stempel (Et gammelt et - ikke en favoritt, men passet til motivet). Stemplet på akvarell ark og malt med akvarell.
  • Gecko stempel fra Stamp World (kjøpt i Sydney). Jeg har stemplet med hobbylack og malt "aborginsk" mønster inspirert av Djalu over.
  • Bakgrunnsark og sirkel er trykket selv med svamp - her har jeg brukt hobbylack.
  • Svarte prikker langs kanten er malt med svart hobbylack og er inspirert av aborginsk "dot painting".
  • Aborginsk mønster på venstre side av kortet er en bit av en bulurru duk kjøpt i Sydney (Man`s Cermony - rust).
  • Svirler - malt på frihånd med "Perlen Pen" (Takk hobby kunst - Vestby for prøven i velkomstpakken)
  • Fargevalg - Sort, hvit og nyanser av orange/oker. Orange/oker nyanser ble valgt fordi dette er en farge som brukes endel i aborginsk kunst og er en farge de lager selv fra knust stein.
  • Punch Mc gill - pine designer puch og liten "EK success flower punch". Blomster punchen er brukt til å lage den store hvite blomsten på baksiden og forsiden.
  • Glossy accents for å fremheve didgeridooen, geckoen, Tildas vinger og sløyfe.
  • Blonde - På baksiden - denne var fra en duk jeg har funnet på loppemarked. Blonden er tatt av - vasket og strøket.



Utfordringer jeg seltar i med dette kortet:

10 kommentarer:

  1. very dramatic and fine work....thanks for playing with Totally Stampalicious

    SvarSlett
  2. WOW what an awesome card!! I love the rich colours and your colouring is so fantastic:-) Thanks so much for playing along at MDUC this week:-)
    Hugs
    Karen
    xxx

    SvarSlett
  3. What a cute card and loving the colours.

    Thank you for joining in our Magical Worlds theme at Stampalot this month and good luck.

    B x

    SvarSlett
  4. How gorgeous is that, what a great idea. Love your colour tones. Thanks for playing along with us at Sir Stampalot.
    Pinky

    SvarSlett
  5. Fabulous card, great colours, stamp and design. Annette

    SvarSlett
  6. Beautiful! Love the rich colors and the gorgeous embelishments! Thanks for playing along with this week's color challenge at Totally Stampalicious!

    SvarSlett
  7. For ett herlig motiv du har brukt.
    Nydelig oppsett, og sååå vakkert fargelagt...
    tusen takk for at du deltar hos sketchy Colors denne uken, og lykke til!:)
    Klem, Ellen

    SvarSlett
  8. That's a cute way to altered the image. Thanks for joining us at Magnolia-licus Challenge and hope to see you again for the next ones :-)
    Hugs,
    Cabio

    SvarSlett
  9. A Brilliant card
    Thanks for joining us at Sir Stampalot this month

    Hugs
    Francesca

    SvarSlett
  10. Stilig kort - og den teksten var jo bare så passende her da! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...