søndag 13. januar 2019

Enkle restekort med stempler fra Huldra designstudio

Like før jul skulle jeg arrangere juleverksted for en gjeng med ungdommer. Her skulle det produseres enkle kort som skulle selges videre. Over flere år har jeg lagt resteark i en pose. Ofte har jeg gitt posen videre til barnehager og skole når posen er full. Men nå valgte jeg å ta et dypdykk i resteposen for å lage utgangspunkt for enkle kort. 

Alle kortene var like store. Panelene ble kuttet ut av diverse mønsterarkrester. Panelene kuttet jeg til samme størrelse. Disse var 8,5x10,5cm. Kortbasene ble kuttet til 9x22cm, og disse ble scoret på 11 cm. Alle kortene her brettes i toppen av kortet. 




Alle stemplene som er brukt her er fra Huldra designstudio. Disse tekststemplene har morsomme norske tekster og har enkle figurer som er lette å fargelegge. Dette gjør at Huldrastemplene egner seg godt for slike hobby og juleverksteder for barn og ungdom. Sirkler og ovaler er kuttet med Silhouette og ikke med dies. Dette er for at kuttingen og tillaging av materialpakker skulle gå raskt. Her er det vist tre eksempler på enkle kort.

Her er det brukt disse stempelplatene:













De tre kortene





Ønsker dere en god og kreativ mørketid. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...