torsdag 2. juli 2020

Bakgrunnsteknikker med Inkon3 stempelputer, stempler og stensiler

Har du prøvd Inkon3 Stempelputene? Dette er herlige fargesterke stempleputer, som er fantastiske til å lage bakgrunner av. Her har jeg prøvd meg med litt ulike teknikker og laget 6 ulike tags, med ulike kombinasjoner med fargene på stempelputer. Jeg har også brukt ulike dies, stensiler og Mathiastemplene for å lage effekter i bakgrunnene.




Stemplene er brukt sammen med Picket Fence blender brush, som er fantastisk til stempelputer. Her er det bare å børste av fargen på et ark og bruke kosten i en ny farget stempelpute.


Alle tagene er laget med Inkon3 Stempelputene i ulike kombinasjoner.


Her er det brukt stensiler som er hjemmelagde med Silhouette, og Tim Holtz stensil. Det er også brukt Mathia Gratulererbakgrunnstempel.  Dette er et utrolig lekkert stempel til bakgrunner. Her er stemplet rett med stempelet uten å bruke akryllkloss. Dette er for å ikke få skarpe kanter på bakgrunnen.




På denne tagen har jeg brukt en diecuts fra LDRS, men du kan også bruke andre dies som denne snøflakdiesen fra Rayher.  Jeg er nok en av de som tenker at det er fint å finne mange bruksområder til en dies, så kan en dies brukes til veldig mange ting. derfor har jeg brukt skyggediesen til Studio Light Industrial 2.0 nr 68 for å lage skystensil. Men du kan også feks bruke rayher sin skydies.



Her er det brukt en stensil fra Kaisercraft. Her kan du bruke ulike stensiler, og Hobbykunst har et godt utvalg. Ellers kan du også diese ut blomster og bruke bakgrunnen som en stensil. Det går også ann å bruke stempler med planter eller trær.




Her er det brukt stensil fra Kaisercraft og Tim Holtz i tillegg til egne stensiler, laget med Silhouettemaskinen. Her er det brukt Mathiastemplene Gratulerer og Gratulererbakgrunn.




På denne tagen har jeg brukt en Tim Holtz stensil med  Rayher sin strukturpasta. Her har jeg hatt litt hvit glitter i pastaen etter at den er smørt på stensilen og stensilen er fjernet.  Tilslutt er det festet litt  toppen av tagen. Denne er festet med stiftemaskin,


På denne tagen er det brukt stensiler fra Prima og Tim Holtz, sammen med Mathia sin Gratulererplate.

De ulike tagene









Ønsker dere en videre god sommer.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...