søndag 6. desember 2020

Julekule med mixed media og Prima sine Sugar Cookie kolleksjon

 Da er det 6. desember, og ny luke i Hobbykunst sin julekalender. I dag viser jeg en julekule med Prima sin Sugar Cookie kolleksjon.


Her er det brukt en 14cm delbar julekule fra Rayher, som er satt på toppen av innmaten til en tom tykk taperull. Oppbygningen av denne kula er dermed ganske enkel.

Inni kula er det brukt en blanding av mixed media, heartfeltblomster, trefigurer fra Rayher, juletre og utklipp fra Prima sin Sugar Cookie kolleksjon.

Den lille trehjorten er supersøt og har glitterhorn. Den er fra RayherJuletrær får du i ulike størrelser og pakker hos Hobbykunst. Dette har fått inntrykk av nysnø ved å bruke hvit spraymaling.

Inne i kulen er det brukt snøfnugg i tre fra Rayher, små trejuletrær fra Rayher, perler, knapper og gamle flyesopp. Lignende fluesopp kan du også finne hos Hobbykunst i tre.

Bunnen er malt hvit med gesso, så er den pyntet med blomster, bånd og tredekor. Den hvite tredekoren med juletre er fra Rayher

Rundingen inne i kula er en gammel metalldel fra en klokke. 

Her er innsiden av kula før den er malt. Alt er bygd på en sirkel i tykk papp. Masse gammelt stasj er limt på sirkelen. Utklippene er fjernet, alt er spraymalt hvit. Så er det gått på med ulike malinger for å lage ulike effekter. Så er utklippene lagt limt på plass. Helt tilslutt er det limt på snøballer i hvit, gull og sølv i isopor. Disse har jeg brukt omtrent på alle prosjektene mine denne julen. Anbefales.

Kulen er pyntet litt fra alle sider. 


Baksiden er også enkelt pyntet med  trehjort, mixed media, blomster og juletrær.


Blomstene som skimtes her er utklipp fra arket Beautiful Christmas, fra Prima sin Sugar Cookie kolleksjon og Heartfeltblomster. Settet Classic Rose finner du i nettbutikken. Jeg anbefaler dette som et startsett. Det kan brukes til en stor mengde ulike blomster, og er nok det settet jeg bruker mest. Selv om et sett kan virke dyrt er det vel verd investeringen om du bruker mye blomster. Du kan nå lage blomster i egne farger og av resteark og få akkurat det som passer deg. Blomstene er enkle å lage, og krever bare litt tålmodighet om du skal lage mange. Jeg har tjent inn igjen mine sett i forhold til mengden blomster jeg har laget.


Ønsker deg en riktig god desember videre. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...