tirsdag 23. februar 2021

Keep Faith - Primalayout - Publisert i TPC i januar 2021

Her er bakgrunnsarket "Live Loudly" fra Prima sin Stella Teal kolleksjon. Dette er skåret opp litt på kryss og tvers, for å ta hensyn til blomstene på arket. Øverst er det et ark med trestruktur fra en gammel Primakolleksjon. Dette er egentlig en liten rest, som jeg har spart på. Den er kutta og fiksa litt på for at resten skal være tilstrekkelig stor for prosjektet.

 

Bakgrunnensarkene er først montert sammen bit for bit, for at mønstre skal passe og rester skal holde. Her har bakgrunnen så fått litt farge med med Ken Olivers Color Burst pulverfarge i blått. Deretter er det sprayet på vann for å fiksere og spre ut fargen. Denne typen farge er jeg veldig glad i. Den er fargesterk, men fordi den er pigmentpulver, kan du selv ha styring på hvor sterk du vil ha fargen. Deretter sprayer du på vann for å lage en slags vannfarge rett på papiret.

Her har jeg lagt osteklut i bunnen av motivet. Dette er med på å skape et litt difust utrykk og å drøye blomstene. Så har jeg plassert bilde med vindu og sprosser. Lignende sprosser kunne du få kjøpt for en tid tilbake hos Prima, støpt i resin. Jeg var nok aldri rask nok til å få tak i disse, da de var i butikken. Dessuten er disse støpt i en fast størrelse. Her har jeg derfor laget min egen variant i den størrelsen som passet meg. Her er det laget en ramme og en sprosse i Silhouette studio. Deretter har jeg kuttet ut disse i flere eksemplarer i hvit papir og limt dem oppå hverandre for å skape en viss tykkelse.

Den hvite rosen med grønt senter, er laget med Heartfelt sin Classic Rose, dies og 3D form. Disse er laget i 250g akvarellpapir, med grønn distressoxide i midten av blomstene, før de er satt sammen. Det er også små blomster laget med Lush Lilac sin serie med stempel, dies og 3D form. Disse er laget med Vellum for å få den tynne og skjøre lokken, farget med blå Distress Oxide og de har fått litt glitter på seg. Resten er Primablomster fra ulike kolleksjoner. Tannhjulene innimellom er eget design og de er kuttet med Silhouette. Innimellom er det også små die cuts med Tim Holtz dies og små utklipp fra rester etter gamle Prima kolleksjoner.

Keep Faith 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...