onsdag 17. februar 2021

Minialbum med Prima sin Georgia Blues kolleksjon - Pulbisert i TPC i juni 2020

 

Minialbum er utrolig fine gaver. De egner seg til alle slags store begivenheter, om det er barnedåp, bursdager, konfirmasjon eller bryllup. Her har jeg laget et bryllupsalbum med Prima sin herlige Georgia Blues kolleksjon.  Slike album lager jeg fine, men med enkle sider innvendig, slik at mottaker selv kan sette inn bilder. Jeg bruker om lag 40 timer på å lage et slikt album. Dersom du er litt uerfaren med å lage album, går det trolig litt mer tid. Slike projekter må du regne med å bruke litt tid på å lage.


Type prosjekt: Minialbum
Stilart: Lag på lag - Primastil
Teknikker:  Lage album fra bunnen, diecutting og lag på lag.
Pynt/dekor: Ark : Prima Georgia Blues kolleksjon. Reprint sin serie I do - Bride and Groom. Tredekor: Love the moment fra SnipArt. Blomster; Fra Prima og laget med former og dies fra Heartfelt. Tykk lerretstape, Dobbeltsidig tape fra Biltema og Scoretape. Kandies fra Spellbinders - Card Creator.



Framgangsmåten jeg bruker på å lage minialbum kan du finne i denne bloggposten.  Flere ideer til minialbum kan du finne i denne artikkelen i The Papercrafting: Minialbum: Hvordan lager jeg det og hvordan videreutvikler jeg det?

 

Sidene i albumet

 

Her viser jeg noen av sidene og tagene i albumet. Det er også lagt inn en video i slutten av artikkelen, hvor du kan se hele albumet. På mange av kantene er det brukt kantdies. Her har jeg brukt Card reator pakken med dies fra Spellbinders. Slike avslutninger på sidene gjør seg ekstra godt i slike album, men er litt arbeid å få til pent. Her er det også brukt mye gullark og blå ark i kantene for ekstra effekt og for å binde sammen sidene med gulleffektene i arkene i Prima sin Georgia Blues kolleksjon




Her er det lagt acetatark rett før sidene. Dette er et acetatark fra Rayher som er lagt dobbelt, for å få med gulleffekter på toppen og bunnen av arket jeg har kuttet til.

Alle taggene som ligger innimellom sidene har Mr og Mrs stående på undersiden av taggen. Dette er designet og kuttet med Silhouettemaskin. I kanten her er det dieset ut en liten kant for å kunne ta ut taggen enklere. Her er det brukt en liten dies fra settet Fancy Rectangles and Layers die set fra LDRS.

 

Arket her er fra Papirdesign.






 

Video av minialbumet (engelsk audio):

 

 

Håper på å se flere som begir seg ut på å lage minialbum fra bunnen av.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...