fredag 12. juli 2019

Alterert flaske og testing av Stamperia sin Cream Paste

I dag viser jeg en sommerlig alterert flaske. Først har jeg pyntet flasken, før den er malt med chalkymaling. 


Her er det først snurret hyssing rundt flasken. Alle deler er limt på med Liquitex super heavy gel lim, som er mitt absolutte favorittlim til mixed media. Limet tar litt tid på å tørke, så du har tid til å ombestemme deg. Samtidig sitter det helt greit mens du arbeider. Jeg lar ofte prosjektene stå natten over slik at limet får tørke, før jeg maler prosjektet. 


Deretter har jeg støpt ulike figurer av Stamperia sin White Cream Paste, i ulike former. Når du bruker White Cream Paste blir figurene helt mye øg bøyelige, slik at det er mulig å lime dem på en rund flaske som dette. 



Deretter er flasken malt flere lag med Chalky Finish for Glass - indian turquoise. Tilslutt er det tørrbørstet med litt gesso.


Ønsker dere en god scrappesommer videre.


Sommerhilsen fra Kirsten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...